ahlan wasahlan..


Wednesday 6 February 2013

JADILAH IMAMKU SELALU..


Izinkan aku mencintaimu karena ALLAH wahai IMAMku yang masih tidak lagi aku ketahui siapa.




Ketika dirimu resah dalam menanti kehadiranku..

Berdoalah pada ALLAH dan mintalah hanya pada-NYA..
Dan berusahalah, kerana ku hanya insan yang tiada upaya.
Dan ALLAH lah pemilik nyawaku,

Mohonlah pada DIA yang hak..

Milikilah hatiku dengan izin ALLAH dan milikilah cintaku kerana agama-NYA dan milikilah jiwaku kerana-NYA..

Sekiranya dirimu telah siap, maka dapatilah aku kerana-NYA..
Dan aku di sini tetap menantimu di atas sejadah cinta-NYA..



Kita berkenalan--> ALLAH yang rancang.
Kita rasa suka --> ALLAH yang beri.
Kita bernikah --> ALLAH yang taqdirkan.
Kita bersama --> ALLAH yang atur.
Kita berbahagia --> ALLAH yang detikkan.





Kau jadilah imamku selalu..
yang dapat mengajarku untuk mengorbankan seluruh hidupku, jiwa dan hartaku untuk kepentingan da'wah dijalan ALLAH..

Kau jadilah imamku selalu..
yang dapat mengajarku untuk redha akan hidup dalam kefakiran untuk mengecap manisnya kehidupan..
yang mengajarku apa itu ZUHUD..

Kau jadilah imamku selalu..
yang dapat mengajarku untuk selalu menjaga kehormatan & maruah diriku serta taat beribadah kepada-NYA..

Kau jadilah imamku selalu..
yang dapat mengajarku untuk menyediakan tempat tertinggi dalam hatiku, yakni rasa CINTA kepada ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA dan RASULULLAH SALLAHU 'ALAIHI WASALLAM melebihi kecintaanku padamu wahai imamku..

Kau jadilah imamku selalu..
yang dapat membimbingku untuk selalu berjalan di atas jalan-NYA..

Kau jadilah imamku selalu..
yang akan selalu mengingatkanku untuk selalu mengingat-NYA..

Kau jadilah imamku selalu..
yang akan selalu bersamaku untuk sama-sama merasai pahitnya perjuangan kerana-Nya..
kerana destinasi utama kita ialah SYURGA-NYA!

Aku sangat berharap agar ALLAH memelihara perasaan ini,
Perasaanmu untukku dan perasaanku untukmu..
Hingga tiba waktunya kita ditakdirkan bersatu dalam jalinan yang diredhai-NYA...



wallahua'lam wa insya-ALLAH..


Ketahuilah wahai engkau yang mana namamu sudah termaktub di Luh Mahfuz sebaai imamku,
Aku tidak mengimpikan lelaki segagah Ali B. Abu Talib
Aku tidak mengimpikan lelaki setegas Umar Al-Khattab
Aku tidak mengimpikan lelaki sebijak Lukman Al-Hakim
Kerna aku tahu tiada lelaki sehebat mereka
Biarlah aku mencari lelaki yang mencari keredhaan-Mu
Lelaki yang mencari petunjuk dan rahmat-Mu
Bersama-sama aku dalam membina nur Islam yang semakin menghilang
Hilang disebabkan penipuan dunia!




#aku hanya impikan insan yang biasa yang mengikuti perintah-MU..# =') ♥


Biar kau tiada di mataku asal kau berada bersama Penciptaku dan juga Penciptamu yang menjanjikan pertemuanku denganmu di SYURGA milik Sang Pencipta yang mencipta rasa CINTA!

Wallahua'lam wa insya-ALLAH~ (^_^)

p/s : kupujuk hatiku, agar tidak terlalu mengharap. Aku yakin pada janji-Nya! Kudoakan, agar dikau berjaya menemui bidadari hatimu, yang lebih baik dariku. Wallahua'lam wa insya-ALLAH..


 ~~..♥♥..~~


No comments:

Post a Comment

Muslimah Mukminah Mujahidah