ahlan wasahlan..


Friday 10 February 2012

♥ Aku Tahu Bila ALLAH Mencintaiku ♥

❤• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ ❤•

Mehnah-Mu itu penghapus dosaku....
mengganti hukumanku di akhirat...
ujian menimpa menekan jiwa..
rasa tak sanggup untukku meneruskan perjuangan..
namun Engkau datang..
membawa malamku bersama-Mu..

Hambamu rasa berputus asa,
siapakah dapat bersihkan diri..
dari segala dosa yg memburu..
setiap hari setiap ketika..
di waktu mengenang rahmat-Mu..
terasa diri kurang bersyukur..
hanya pada-Mu Ya Allah..
Aku memohon..
moga syukurku bertambah..

Ya Allah..
alangkah susahnya mendidik nafsu..
yg tidak melihat kebenaran-Mu..
Ya Allah..
bantulah aku dalam mendidik jiwaku ini...
bantulah aku mendidik sifat qanaah menerima ujian-Mu.... ):
INSYA-ALLAHU TA'ALA..


♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~

Saat Allah swt mencintai seseorang, tempat pertama sentuhan cinta itu ialah HATI mereka. Di situlah Allah melenyapkan segala rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka, kemudian digantikan dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan yang bersih. hati kita seolah berbisik,

“Aku tahu bila Allah mencintaiku iaitu saat aku membenci segala kejahatanku”

♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~♥*~

No comments:

Post a Comment

Muslimah Mukminah Mujahidah