ahlan wasahlan..


Monday 6 May 2013

Konflik seorang anak.

Assalamu'alaikum & salam sejahtera.

Kehadapan blog kesayanganku yang sudah ku jadikan ia sebagai diari hidupku, terima kasih kerana sudi nak dengar luahan hati saya ni.. hurm.. T_T

AL-KISAH...

Semalam dah sedih, nangis2 bagai sebab dapat khabar yang TGNA mengundurkan diri, means bersara...

Pagi ni plak, hati rasa cam nak nangis, tapi mata tak gugurkan lagi titisan jernih.

Disebabkan buya kerja malam, dan pagi ni dia free, buya ajak pergi klinik disebabkan penyakit resdung saya ni. Tapi saya tak nak pergi sebab ntah berapa puluh kali ntah saya pergi klinik kerajaan Bangi, tapi doktor still bagi ubat/pil yang sama.

Actually sebelum buya ajak pergi klinik, saya dan buya bersiap2 untuk buat passport. Tapi tujuan asal terbantut atas 1 sebab (yang nanti saya akan ceritakan dalam entri yang bakal di postkan, insya-ALLAH).

Aduh, lau pergi jugak hari ni, cam takde beza jer. Merosakkan buah pinggang adalah. Terpaksa nak tapis dadah yang ambil masa berminggu-minggu untuk nyah daripada buah pinggang..

Actually saya ni anti-ubat hospital kerajaan. Uhuuk~

Kat hospital kerajaan, saya lihat doktor2 rawat gitu2 je n still bagi ubat yang sama.. Lau kat hospital/klinik swasta plak, saya lihat bezanya, para doktor bersungguh2 merawat pesakit.

Ye, saya faham kenapa ada perbezaan tu. Sebab hospital/klinik kerajaan ni, tak kena bayar. Lau bayar pun rm1 je. That's why berduyun2 orang sakit n para doktor un penat nak merawat. Lagi2 kes yang sama.. Tapi itulah kenyataan yang perlu dihadapi bagi mereka yang bergelar doktor..

Daann.. disebabkan itulah pukul 10 pagi tadi buya marah saya sebab tak nak pergi klinik kerajaan Bangi. Sebab saya tahu nanti banyak masa yang diluangkan untuk menunggu dan hasilnya...still sama.. baik saya gunakan masa tu untuk buat preparation untuk saya mengajar petang ni. huu~

Waa.. rasa bersalah kat buya pun ada.. tapi saya ada pendapat hati saya sendiri..

#sayacumanakdifahami.dansayabukananakyangbaik ):

No comments:

Post a Comment

Muslimah Mukminah Mujahidah